Lantmännen - “Sveriges mest hållbara varumärke” 2014

I undersökningen Sustainable Brand Index har svenska folket utsett Lantmännen till “Sveriges mest hållbara varumärke”. Sedan flera år tillbaka arbetar Lantmännen med sitt varumärkeslöfte att ta ansvar från jord till bord. I år har Lantmännen klättrat från fjärde till första plats.  I undersökningen har 9 000 konsumenter bedömt hur Sveriges största varumärken presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande.

Läs hela pressmeddelandet >>

Lantmännens bokslutskommuniké 2013

Lantmännens resultat för 2013, efter finansnetto och justerat för jämförelsestörande poster, uppgår till 683 MSEK, en ökning med 118 MSEK jämfört med föregående år. Soliditeten har ökat, beslut har fattats om en nedskrivning av etanolanläggningen i Norrköping och föreslagen utdelning är högre än föregående år.

Läs hela pressmeddelandet >>
Våra ekonomiska rapporter >>

Johan Andersson ny chef för division Lantbruk från 1 januari 2014

Johan Andersson, idag vd för slakteriföretaget KLS Ugglarps inom Danish Crown, har utsetts till ny chef för Lantmännens division Lantbruk från den 1 januari 2014. Monika Lekander, som varit chef för divisionen sedan 2010, kvarstår som divisionschef tills Johan tillträder, och kommer därefter att gå in i en ny roll med mer internationell inriktning.

Läs hela pressmeddelandet >>
Division Lantbruk >>

  • Amo
  • Axa
  • SW Seed
  • Start!
  • Schulstad
  • Krafft
  • Gooh!
  • Mjau
 
Tipsa en vän
Din kommentar har skickats. Ett fel inträffade. Försök igen senare Stäng
Skicka
Ditt meddelande har skickats Ett fel inträffade. Försök igen senare Stäng